Проблемна тема ЕНВК №1

Проблемна тема ЕНВК №1: "«Створення інноваційного середовища для забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в контексті реалізації концепції Нової української школи».".

неділю, 15 листопада 2020 р.

Актуальність та перспективність створення інноваційного середовища в закладі освіти

Стьопіна І.А., директор ЕНВК №1

 

Освіта є невід’ємною частиною суспільства, тому в центрі уваги завжди був, є і буде всебічний розвиток особистості молодих громадян держави. Змінюється суспільство — змінюється й освіта. 

Сьогодні майже всі нарікають на недосконалість освіти, взагалі, й школи, зокрема; на невміння педагогів поставити процес навчання у відповідності з вимогами часу. Дійсно, освіта потребує негайних змін — потрібна освіта, яка буде необхідною учням з практичної точки зору, буде давати знання, необхідні у житті за межами школи. 

Школа — це перше випробування в житті, і тільки вчитель може допомогти гідно пройти через нього. Від педагогічної майстерності вчителя  часто залежить майбуття його учнів, тому педагоги сьогодення  шукають найбільш оптимальні шляхи реалізації загальнодержавної освітньої стратегії, в межах якої завдання сучасної школи - формування життєвих компетенцій особистості, підготовка учнів до успішної самореалізації в соціумі ХХІ століття, чіткої орієнтації в сучасних реаліях і перспективах. Й головна умова, що може забезпечити реформування національної системи освіти - створення в закладах освіти інноваційного середовища. 

 З вересня 2020/2021 н.р. педагогічний колектив Енергодарського навчально-виховного комплексу №1 розпочав роботу щодо реалізації єдиної науково-методичної теми «Створення інноваційного середовища для забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в контексті реалізації Концепції Нової Української Школи». Як це втілити в життя? На нашу думку, важливо використовувати такі технології, з якими учні відчувають себе впевнено.  Тому, в межах реалізації загальної методичної теми обраний пріоритетний напрямок діяльності «Цифрова трансформація управління освітнім процесом  засобом G Suite for Education», що не лише осучаснює освітній процес, а й значно оптимізує зворотній зв’язок з усіма його суб'єктами, покращує характер комунікації у закладі.

Активне залучення до освітнього процесу сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій, має допомогти школярам навчитися  використовувати  різноманітні мобільні пристрої та гаджети не лише для отримання інформації, прослуховування музики чи онлайн ігор, але й для перевірки та аналізу отриманої інформації, комунікації із учасниками освітнього процесу, розробки різноманітних проектів тощо.  Підвищення рівня та якості освітніх послуг в сучасному інформаційному суспільстві має ґрунтуватися не на нагромадженні учнями знань, а на оволодінні базовими навиками, які забезпечують можливість ними оперувати та критично аналізувати. Школа має опиратися на творчість, співпрацю і розвиток, які є можливими лише у відкритому, активному та позитивному демократичному середовищі. 

   Реалізація інноваційної політики неможлива без створення нової школи, яка б готувала всебічно розвинену творчу особистість, створювала умови для її повноцінного інтелектуального, духовного та фізичного розвитку. Задача для нас, вчителів, виховати людину, яка могла б в майбутньому вміло оперувати своїми знаннями.

Запровадження інформаційного середовища у закладі освіти – це не данина моді, а необхідність сьогодення. Це – навіть, не твердження, а практично догма, якої вимагає час. Адже, вчителю у його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивчення свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа, справжній педагог повинен працювати на майбутнє, випереджати свій час.

Керівники закладів освіти і педагоги, які є ініціаторами впровадження інновацій та проведення дослідно-експериментальної роботи, розуміють, які суттєві зміни в результаті цього призведуть до розвитку навчального закладу від існуючого рівня до очікуваного.

Таким чином, розробка та впровадження інноваційних вимірів розвитку шкільної освіти дозволяє створити в закладі загальної середньої освіти і науково-методичні, і організаційні умови для реалізації освітніх змін. Інноваційний розвиток, якісні зміни освітньої діяльності закладу забезпечуватимуть зростання якості освіти, оптимізують процес навчання і виховання учнів з урахуванням сучасних світових тенденцій та сприятимуть формуванню особистості дитини, здатної до подальшої успішної життєвої самореалізації. 

В перспективі ми отримаємо учнів, які будуть  успішні в сучасному світі. Учнів, які можуть самостійно знайти потрібну інформацію, обмінятися думками щодо певної проблеми з іншими людьми, взяти  участь у дискусії, знайти аргументи, виконати  різноманітні ролі.

Адже, компетентний випускник - це учень, який має високий рівень мотивації, характеризується високою навчальною й соціальною активністю, готовністю до самостійної, розумової діяльності. Саме створення інноваційного середовища у закладі освіти допомагають готувати людей нового покоління.



Немає коментарів:

Дописати коментар