Проблемна тема ЕНВК №1

Проблемна тема ЕНВК №1: "«Створення інноваційного середовища для забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в контексті реалізації концепції Нової української школи».".

вівторок, 10 листопада 2020 р.

 Алгоритм «Техніка оволодіння педагогами новітніми методичними прийомами, технологіями та перспективним досвідом»

    Перший етап (установчий):

- аналіз педагогічної діяльності;

- з'ясування проблемних моментів та визначення шляхів їх вирішення; 

- вибір новітніх методичних прийомів/освітню технологію, над вивченням яких треба працювати, щоб вдосконалити творчу лабораторію;

- окреслення мети;

- осмислення послідовності своїх дій. 

Другий етап (навчаючий):

1) ознайомлення:

  • з відповідною методичною літературою;

  • з досвідом педагогів новаторів, які вже впроваджують визначені новітні  методичні прийомів/ освітню технологію;

  •  з понятийным аппаратом;

2) визначення:

-  змісту, організаційних форм, методів і засобів навчання;

- структури і змісту занять, спрямованих на ефективне виконання навчальних завдань.

Третій етап  (практичний):

  • тренувальна практика (розробка уроку з подальшою презентацією);

  • апробація та впровадження новітніх  методичних прийомів/ освітньої технології;

  • постановка експериментів;

  • підбір пакету діагностичного інструментарію та перевірка результатів роботи;

  • прогнозування кінцевого результату  ( продукту ) роботи ;

  • планування роботи, корекція етапів і способів діяльності;

 

Четвертий етап - аналіз і узагальнення отриманих результатів. 

 

П’ятий етап  (підсумковий):

  • вивчення результатів нововведень та внесення необхідних коректив в зміст діяльності;

  • підведення підсумків роботи, узагальнення та  оформлення результатів (головним виступає теоретичне обґрунтування результатів);

  • оприлюднення результатів інноваційної педагогічної діяльності;

  • формулювання загальних висновків;

  • визначення подальших перспектив у роботі.


Рекомендації «Техніка оволодіння педагогами новітніми методичними прийомами, технологіями та перспективним досвідом»:

  • усвідомлення необхідності змін та впровадження інновацій;

  • пошук та актуалізація нових ідей;

  • відвідування різноманітних форм поширення перспективного педагогічного досвіду: презентацій на засіданнях педагогічних рад, розширених засіданнях науково-методичних рад, методичних об'єднань; конференцій, педагогічних читань, майстер-класів, фестивалів педагогічної майстерності тощо;

  • ознайомлення з інноваційними підходами у статтях, збірниках із досвіду роботи; 

  • підготовка суб’єктів інноваційної діяльності до роботи в нових умовах; 

  • подолання опору та психологичного дискомфорту;

  • впровадження - поєднання власного педагогічного досвіду з новим у процесі практичної діяльності з метою переконання у його ефективності;

  • використання досвіду –  синтез особистих досягнень із новими ідеями, які стали особистісними;

  • освоєння досвіду –  глибоке, ґрунтовне вивчення змісту досвіду, його суті і трансформація нових ідей досвіду у власну методичну систему;

  • поширення власного досвіду через різноманітні форми.


Алгоритм оволодіння перспективним педагогічним досвідом.

І. Вивчення ППД:

 - обґрунтування конкретної проблеми, яка зумовила потребу в вивченні саме цього досвіду;

  • спостереження за діяльністю вчителя – новатора;

  •  бесіди з автором досвіду з метою виявлення таких елементів у його педагогічній діяльності, які складно визначити, виходячи тільки з відвідувань уроків, позакласних заходів, гурткових, факультативних занять тощо;

  •  вивчення шкільної документації (учнівських зошитів, класних журналів, поурочних планів учителя, планів роботи гуртків, факультативів) та матеріалів, які відображають участь вчителя – новатора у методичній роботі, громадському житті ЗЗСО;

  • анкетування колег носія перспективного педагогічного досвіду, його учнів, їхніх батьків.

ІІ. Узагальнення ППД: 

  • визначення засобів, форм, прийомів, методів, за допомогою яких досягнуто позитивного результату;

  • вивчення умов забезпечення впровадження ППД в практику;

  • з’ясування змістової значущості досвіду й можливих варіантів його реалізації в учнівському колективі з урахуванням найважливіших внутрішньошкільних і позашкільних зв’язківка;

  • визначення потреб, які можна задовольнити за допомогою даного досвіду, а також окреслення меж його застосування.

ІІІ. Оволодіння ППД:

  • апробація досвіду або його елементів;

  • з’ясування системи умов у їхній послідовності й взаємозумовленості, яка забезпечує ймовірність досягнення найвищих результатів;

  • виявлення труднощів, можливих негативних їхніх наслідків.

ІV. Аналіз впровадження ППД:

  • визначення динаміки змін на рівні знань, умінь, навичок, вихованості, розвитку учнів;

  • аналіз допущених помилок;

  • з’ясування умов, за яких використання досвіду небажане чи неможливе;

  • осмислення питань, які не отримали в досвіді професійного вирішення і потребують подальшої поглибленої роботи.

  • обговорення  на засіданні  результативності впровадження даної новації.



Немає коментарів:

Дописати коментар