Алгоритм «Техніка оволодіння педагогами новітніми методичними прийомами, технологіями та перспективним досвідом»
Перший етап (установчий):
- аналіз педагогічної діяльності;
- з'ясування проблемних моментів та визначення шляхів їх вирішення;
- вибір новітніх методичних прийомів/освітню технологію, над вивченням яких треба працювати, щоб вдосконалити творчу лабораторію;
- окреслення мети;
- осмислення послідовності своїх дій.
Другий етап (навчаючий):
1) ознайомлення:
з відповідною методичною літературою;
з досвідом педагогів новаторів, які вже впроваджують визначені новітні методичні прийомів/ освітню технологію;
з понятийным аппаратом;
2) визначення:
- змісту, організаційних форм, методів і засобів навчання;
- структури і змісту занять, спрямованих на ефективне виконання навчальних завдань.
Третій етап (практичний):
тренувальна практика (розробка уроку з подальшою презентацією);
апробація та впровадження новітніх методичних прийомів/ освітньої технології;
постановка експериментів;
підбір пакету діагностичного інструментарію та перевірка результатів роботи;
прогнозування кінцевого результату ( продукту ) роботи ;
планування роботи, корекція етапів і способів діяльності;
Четвертий етап - аналіз і узагальнення отриманих результатів.
П’ятий етап (підсумковий):
вивчення результатів нововведень та внесення необхідних коректив в зміст діяльності;
підведення підсумків роботи, узагальнення та оформлення результатів (головним виступає теоретичне обґрунтування результатів);
оприлюднення результатів інноваційної педагогічної діяльності;
формулювання загальних висновків;
визначення подальших перспектив у роботі.
Рекомендації «Техніка оволодіння педагогами новітніми методичними прийомами, технологіями та перспективним досвідом»:
усвідомлення необхідності змін та впровадження інновацій;
пошук та актуалізація нових ідей;
відвідування різноманітних форм поширення перспективного педагогічного досвіду: презентацій на засіданнях педагогічних рад, розширених засіданнях науково-методичних рад, методичних об'єднань; конференцій, педагогічних читань, майстер-класів, фестивалів педагогічної майстерності тощо;
ознайомлення з інноваційними підходами у статтях, збірниках із досвіду роботи;
підготовка суб’єктів інноваційної діяльності до роботи в нових умовах;
подолання опору та психологичного дискомфорту;
впровадження - поєднання власного педагогічного досвіду з новим у процесі практичної діяльності з метою переконання у його ефективності;
використання досвіду – синтез особистих досягнень із новими ідеями, які стали особистісними;
освоєння досвіду – глибоке, ґрунтовне вивчення змісту досвіду, його суті і трансформація нових ідей досвіду у власну методичну систему;
поширення власного досвіду через різноманітні форми.
Алгоритм оволодіння перспективним педагогічним досвідом.
І. Вивчення ППД:
- обґрунтування конкретної проблеми, яка зумовила потребу в вивченні саме цього досвіду;
спостереження за діяльністю вчителя – новатора;
бесіди з автором досвіду з метою виявлення таких елементів у його педагогічній діяльності, які складно визначити, виходячи тільки з відвідувань уроків, позакласних заходів, гурткових, факультативних занять тощо;
вивчення шкільної документації (учнівських зошитів, класних журналів, поурочних планів учителя, планів роботи гуртків, факультативів) та матеріалів, які відображають участь вчителя – новатора у методичній роботі, громадському житті ЗЗСО;
анкетування колег носія перспективного педагогічного досвіду, його учнів, їхніх батьків.
ІІ. Узагальнення ППД:
визначення засобів, форм, прийомів, методів, за допомогою яких досягнуто позитивного результату;
вивчення умов забезпечення впровадження ППД в практику;
з’ясування змістової значущості досвіду й можливих варіантів його реалізації в учнівському колективі з урахуванням найважливіших внутрішньошкільних і позашкільних зв’язківка;
визначення потреб, які можна задовольнити за допомогою даного досвіду, а також окреслення меж його застосування.
ІІІ. Оволодіння ППД:
апробація досвіду або його елементів;
з’ясування системи умов у їхній послідовності й взаємозумовленості, яка забезпечує ймовірність досягнення найвищих результатів;
виявлення труднощів, можливих негативних їхніх наслідків.
ІV. Аналіз впровадження ППД:
визначення динаміки змін на рівні знань, умінь, навичок, вихованості, розвитку учнів;
аналіз допущених помилок;
з’ясування умов, за яких використання досвіду небажане чи неможливе;
осмислення питань, які не отримали в досвіді професійного вирішення і потребують подальшої поглибленої роботи.
обговорення на засіданні результативності впровадження даної новації.
Немає коментарів:
Дописати коментар