«Організаційно – педагогічні умов для самореалізації учнів»:
-
підбір
педагогічних кадрів, здатних сприяти інтелектуальному і творчому пошуку учнів, формувати
в них вміння бачити проблеми та шляхи їх
розв’язання;
-
переорієнтація
навчання як нормативно побудованого процесу, що підлягає суворій регламентації, в учіння як індивідуальну діяльність школяра, її корекцію та
педагогічну підтримку
-
домінування особистісно – орієнтованого підходу,
що в центр ставить самобутність дитини та її самоцінність й індивідуальність;
-
побудова
суб’єкт – суб’єктивних стосунків між учителем та учнем на принципах співпраці,
співдружності, діалогу;
-
персоналізація освітнього процесу, який повинен бути не
стільки інформаційним, скільки розвиваючим;
-
спеціальне
конструювання навчального та дидактичного матеріалу, форм контролю для роботи з
учнями різного рівня розумових здібностей та індивідуальних темпів розвитку;
-
створення
педагогічних ситуацій (постановка проблеми; вибір учнями способів роботи;
цінування діяльності учнів; оцінювання не лише по кінцевому результату, але й
по процесу його досягнення; використання прийомів створення ситуації успіху
тощо), які б давали змогу кожному учневі проявляти самостійність, ініціативу,
створювали умови для його природного
самовираження;
-
поєднання
навчальних знань з науковим пізнанням (пошук істини, експериментування, спостереження,
синтез і аналіз), що забезпечує становлення самостійної особистості, яка вміє
приймати рішення і нести за них
відповідальність, володіє критичним мисленням;
-
використання
в освітньому процесі мотиваційних установок, що орієнтують учнів на навчання
«хочу все знати», а не «хай мене навчать»;
-
проведення психологічних тренінгів, які готують учнів до наполегливої праці,
самовиховання; спонукають до прояву внутрішніх сил і можливостей;
-
формування в учнів уміння самостійно контролювати, оцінювати і коригувати
свою навчальну діяльність, виховування в них звички і потреби в самоконтролі і
самооцінці, здатності свідомо
передбачати майбутнє, прогнозувати його,
визначати життєву стратегію, свій життєвий проект.
Немає коментарів:
Дописати коментар