«Організаційно – педагогічні умови для самореалізації
педагогів»
І. З боку адміністрації закладу освіти:
· сприяння розвитку ініціативи і творчості, новаторських
пошуків педагогів;
· активізація творчих здібностей вчителів та
вихователів;
· мотивування педагогів до самоосвітньої діяльності,
підвищення загальнокультурного та
професійного рівня;
· вивільнення часу для творчості: «Вільний
час учителя – це корінь, який живить джерела педагогічної творчості» (В.
Сухомлинський);
· сприяння вивченню та творчому використанню
в практиці освітнього процесу досягнень психолого – педагогічної науки, найцінніших
теоретично – практичних здобутків вчителів - новаторів;
·
вдосконалення
системи стимулювання творчо працюючих учителів.
ІІ. З боку педагогічних кадрів закладу освіти:
·
наявність
стійкого інтересу до професії вчителя/вихователя, до самоосвітньої діяльності,
самопізнання та самовдосконалення;
·
цілеспрямоване
формування та вдосконалення власних професійних компетентностей:
- продуктивна компетентність - вміння
працювати; здатність приймати рішення та нести відповідальність за них;
готовність та потреба у творчості;
- автономізаційна - здатність до
саморозвитку, творчості, самовизначення, самоосвіти,
конкурентоспроможності; готовність і потреба навчатися протягом усього
життя;
- інформаційна - володіння інформаційними
технологіями, вміння добувати, опрацьовувати й використовувати різні види
інформації з різноманітних джерел;
- предметна - ЗУН в області конкретного предмета, спеціальності;
- комунікативна - вміння вступати в комунікацію, бути
зрозумілим; спілкування без обмежень усно, писемно, рідною й іноземними мовами;
- моральна - готовність, спроможність та потреба жити за
традиційними моральними нормами;
- психологічна - здатність використання
психологічних ЗУН при організації взаємодії в освітній діяльності;
- соціальна - вміння жити й працювати з оточуючими; вміння
безконфліктно співіснувати;
- математична - вміння працювати з числовою
інформацією, володіння математичними вміннями;
- полікультурна – оволодіння досягненнями культури;
розуміння інших людей, їх індивідуальності і відмінностей за
національними, культурними, релігійними й іншими ознаками;
·
цілеспрямоване
формування та вдосконалення власних особистісних якостей
- доброзичливість, чуйність,
урівноваженість, толерантність, рефлексія, людяність, почуття людської
гідності, принциповість і вимогливість, оптимізм, чесність,
справедливість, тактовність, стриманість та інші.
Немає коментарів:
Дописати коментар