Проблемна тема ЕНВК №1

Проблемна тема ЕНВК №1: "«Створення інноваційного середовища для забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в контексті реалізації концепції Нової української школи».".

вівторок, 1 листопада 2016 р.

Пріоритетні напрямки особистісно – компетентнісного навчання

Рекомендації "Пріоритетні напрямки особистісно –
компетентнісного навчання"
до засідання
педагогічної ради,
30.11.2016 р.
        
         Особистісно – компетентнісного навчання - навчання, що будується на визначенні, засвоєнні і демонстрації знань, умінь, типів відносин і поведінки, які потрібні для  безпечної соціалізації; це вже не предметні, а ціннісні орієнтири особистості.
            Принципи особистісно –  компетентнісного підходу:
-         сенс освіти - розвиток в учнів здатності до самостійного вирішення проблем у різних видах і сферах діяльності, використовуючи соціальний досвід, в який включено й їхній власний досвід;
-         зміст освіти - соціальний досвід вирішення світоглядних, пізнавальних, політичних, моральних, комунікативних, організаційних та інших проблем;
-         сенс організації навчально - виховного процесу - створення оптимальних умов для формування в учнів досвіду, необхідного для самостійного вирішення проблем, які і складають зміст освіти;
-         оцінювання освітніх результатів - аналіз рівнів освіченості, які досягнуті учнями на певному етапі навчання.

         Традиційне та  особистісно – компетентнісне навчання прагнуть розвинути в учня певні якості особистості, сформувати систему цінностей, але є суттєві відмінності:

Ознаки для порівння

Традиційне навчання

Особистісно – компетентнісне навчання

Спрямованість на:

отримання учнями якомога більшого об’єму знань

уміння учнів вирішувати проблеми різної складності, ґрунтуючись на наявних знаннях (цей підхід цінує не  знання, а здатність використовувати їх)

Результат:

що нового дізнається учень в школі

чому навчився учень за період навчання в школі

Способи досягнення результату

шляхом придбання нових знань

отримання досвіду при самостійному вирішенні проблем

Проблемність у навчанні

спосіб закріплення знань

сенс всієї освітньої діяльності

Цілі особистісно – компетентісного навчання:
-         навчити вчитися (вибирати потрібні джерела інформації, ставити цілі пізнавальної діяльності, шукати і знаходити найкращі способи досягнення поставлених цілей, організовувати діяльність, вміти оцінювати отримані результати, співпрацювати з іншими учнями);
-         навчити знаходити вихід з ключових проблем сучасного життя: політичних, екологічних, міжкультурних, тобто вірішувати аналітичні проблеми;
-         навчити пояснювати існуючі явища дійсності, їх причини, сутність, взаємозв'язки, використовуючи при цьому необхідний науковий апарат, тобто вирішувати пізнавальні проблеми;
-         навчити вирішувати аксиологические проблеми, тобто орієнтуватися у світі духовних цінностей, які відображають різні світогляди і культури;
-         навчити шукати вихід з проблем, які пов'язані із здійсненням певних соціальних ролей (громадянина, виборця, пацієнта, споживача, члена сім'ї, організатора та ін.);
-         навчити вирішувати проблеми, які є загальними для різних видів професійної та іншої діяльності (пошук та аналіз інформації, прийняття рішень, організація спільної діяльності тощо);
-         навчити вирішувати проблеми, що стосуються професійного вибору, а також підготовки до подальшого навчання в навчальних закладах.

Пріоритетні напрямки особистісно – компетентісного навчання:
- основа освіти - базові знання і відповідні їм уміння, навички та способи навчання, для досягнення чого учням необхідно оволодіти основними інструментами вчення: листом, читанням, математичної грамотністю;
- зміст сучасної освіти - необхідні і дійсно важливі, а не другорядні знання, тобто орієнтація на базові галузі науки академічного характеру;
- суть освітнього процесу - створення різних ситуацій і підтримка дій, що призводять до формування будь-якої компетенції.
ВИСНОВКИ:
особистісно – компетентнісне навчання - довгий процес досліджень, осмислення, прийняття і розробок адміністративно зважених і науково обґрунтованих рішень;
-  для вдалої реалізації особистісно - компетентнісного підходу необхідна опора на психолого-педагогічну теорію або навіть комплекс теорій;
- при впровадженні особистісно - компетентнісного підходу в освіту відбувається зміна всієї педагогічної системи, здійснюється перехід до нового типу виховання і навчання, але головним залишається  гуманного ставлення до кожної особистості.


Немає коментарів:

Дописати коментар