Правила компетентнісно орієнтованого
підходу, якими має
керуватися педагог, незалежно від стажу роботи та категорії:
- головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особистість, яку ви формуєте;
- не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов'язаною з вивченням предмета;
- на виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль;
- сьогоднішній активний учень - завтрашній активний член суспільства;
- ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між фактами, що спостерігаються, та наявним знанням;
- допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися;
- привчайте учнів думати та діяти самостійно;
- поступово відходьте від механічних переказів, дослівного відтворення;
- творче мислення розвивайте всебічними аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання;
- вчитель з будь-якого предмета, має слідкувати за способом та формою висловлювання думки учнів;
- слід частіше показувати учням перспективи їх навчання;
- у процесі навчання обов'язково враховуйте індивідуальні особливості кожного учня, об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем;
- вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси;
- будьте обізнаними з останніми науковими досягненнями із свого предмета;
- заохочуйте дослідницьку роботу школярів, знаходьте можливості ознайомити їх із технікою експериментальної роботи, алгоритмами розв'язання проблем;
- суспільно-історичною практикою доводьте необхідність наукових знань, які вивчаються в школі;
- навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністю;
- пояснюйте учням, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчитися всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.
Немає коментарів:
Дописати коментар