Проблемна тема ЕНВК №1

Проблемна тема ЕНВК №1: "«Створення інноваційного середовища для забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в контексті реалізації концепції Нової української школи».".

вівторок, 1 листопада 2016 р.

Методи навчання

Методи навчання – це засоби здійснення навчальної діяльності на уроці;  „сукупність багатьох характеристик засобів діяльності учня і вчителя” (Бондар В.І.):
І За джерелами знань:

  • словесні (розповідь, опис, пояснення, лекція);
  • наочні (спостереження, ілюстрація, експеримент);
  • практичні (задачі, вправи, лабораторна та практична роботи).
ІІ За ступенем взаємодії вчителя та учнів:
розповідь (або лекція), бесіда, самостійна робота.

ІІІ В залежності від конкретних дидактичних задач:
підготовка до сприйняття, пояснення, закріплення матеріалу тощо.

ІV За характером пізнавальної діяльності учнів і участі вчителя в навчальному процесі:
пояснювально – ілюстративні, репродуктивні, проблемні, частково – пошукові, дослідницькі.

V За принципом розчленування чи з`єднання знання:
аналітичні, синтетичні, порівняльні, узагальнюючі, класифікаційні.

VІ За характером руху думки від незнання  до знання:
індуктивні (умовиди від часткового до загального), дедуктивні (із загальних суджень до часткових положень), традуктивні (від часткового до часткового, від загального до загального).

VІІ За характером пізнавальної діяльності учнів:
репродуктивні (інформаційно – рецептивні), продуктивні (евристичні та дослідницькі).



Функції методів навчання:
- виховна – створення дидактичних  умов для забезпечення позитивного                 
емоційного характеру процесу навчання;                
 - розвиваюча – формування розумової діяльності  та активності мислення                                                                      
       Методичний прийом – це пізнавальний акт, який здійснює вчитель і виконує учень (наприклад, розповідь з елементами бесіди).
                                                                     

Немає коментарів:

Дописати коментар