Методи
навчання – це засоби здійснення навчальної діяльності на уроці; „сукупність багатьох характеристик засобів
діяльності учня і вчителя” (Бондар В.І.):
І За
джерелами знань:
- словесні (розповідь, опис, пояснення, лекція);
- наочні (спостереження, ілюстрація, експеримент);
- практичні (задачі, вправи, лабораторна та практична роботи).
розповідь (або лекція), бесіда, самостійна робота.
ІІІ В
залежності від конкретних дидактичних задач:
підготовка до сприйняття, пояснення, закріплення матеріалу тощо.
ІV За характером пізнавальної діяльності учнів і участі
вчителя в навчальному процесі:
пояснювально – ілюстративні, репродуктивні, проблемні, частково – пошукові,
дослідницькі.
V За
принципом розчленування чи з`єднання знання:
аналітичні, синтетичні, порівняльні, узагальнюючі, класифікаційні.
VІ За характером руху думки від незнання до знання:
індуктивні (умовиди від часткового до загального), дедуктивні (із загальних
суджень до часткових положень), традуктивні (від часткового до часткового, від
загального до загального).
VІІ За
характером пізнавальної діяльності учнів:
репродуктивні (інформаційно – рецептивні), продуктивні (евристичні та
дослідницькі).
Функції методів навчання:
- виховна – створення дидактичних умов для забезпечення позитивного
емоційного характеру процесу навчання;
- розвиваюча – формування розумової діяльності та активності мислення
- розвиваюча – формування розумової діяльності та активності мислення
Методичний
прийом – це пізнавальний акт, який
здійснює вчитель і виконує учень (наприклад, розповідь з елементами бесіди).
Немає коментарів:
Дописати коментар