ЕНЕРГОДАРСЬКИЙ
НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №1
Енергодарської міської ради Запорізької області
Н А К А З
02.04. 2018 № 085
Про підсумки шкільного конкурсу
«Особистісно -
компетентнісний підхід –
стратегічний орієнтир модернізації освіти»
В межах
реалізації шкільної методичної теми та на виконання наказу по ЕНВК №1 від 20.02.2018 р. № 052 «Про проведення шкільного конкурсу «Особистісно -
компетентнісний підхід –
стратегічний орієнтир модернізації освіти» й у відповідності з річним
планом роботи ЕНВК№1 був проведений шкільний
конкурс «Особистісно - компетентнісний підхід – стратегічний орієнтир модернізації
освіти».
Конкурс
було проведено в заочному вигляді.
Компетентне
журі оцінювало матеріали, подані на конкурс предметними методичними
об’єднаннями за критеріями:
-
відповідність змісту тематиці конкурсу (5б.);
-
теоретичне обґрунтування проблеми (5б.);
-
практичне впровадження ідей (5б.);
-
оформлення матеріалів (5б.);
-
охоплення всіх навчальних дисциплін в межах МО (5б.);
-
масовість в оформленні матеріалів до конкурсу (5б.).
Журі відмічає,
що всі керівники МО своєчасно подали матеріали, які в цілому відповідають тематиці
конкурсу. Теоретичне обґрунтування проблеми доводить, що сучасна школа
покликана, ґрунтуючись на особистісно зорієнтованому підході в освіті,
формувати компетентності, які дозволять кожному випускнику стати успішною,
життєспроможною особистістю, здатною до творчої самореалізації. Тобто компетентнісно-орієнтований
підхід до формування змісту освіти став новим концептуальним орієнтиром
сучасних шкіл України.
Матеріали конкурсу свідчать, що педагогічні
працівники ЕНВК№1 мають запас теоретичних знань щодо концептуальних положень особистісно -
компетентнісного навчання та
намагаються впроваджувати їх у повсякденну практичну діяльність, враховуючи, що
компетентнісно орієнтований підхід:
-
це інтеграція
особистісного та компетентнісного навчання;
-
це освітня
парадигма, яка спрямована на переорієнтацію процесу навчання на розвиток
особистості учня, на навчання його самостійно оволодівати новими знаннями, на
формування функціональних, мотиваційних та соціальних компетентностей;
- це продуктивне
навчання, що забезпечує засвоєння знань та умінь, володіючи якими випускник знаходить підґрунтя
для свого подальшого життя, для адекватної соціалізації.
В поданих на
конкурс матеріалах треба відмітити наступне:
Предметне МО
|
Творчий підхід у поданих
матеріалах
|
вчителів точних наук
|
-
- розкриття проблеми не лише в розрізі
загальнодержавного освітнього простору, а й в розрізі окремих навчальних
предметів, що у складі МО;
-
- розгляд впровадження елементів особистісно - компетентнісного
навчання й у позаурочній діяльності;
-
- чітке структурування поданих
матеріалів
|
вчителів словесників
|
-
- формулювання ТМУ в контексті особистісно - компетентнісного
навчання та відповідно до наскрізних ліній навчальної програми;
-
- креативність у подачі матеріалу
(авторська поезія, сім нот творчості);
-
- представлення впровадження елементів особистісно -
компетентнісної освітньої парадигми не лише на уроках, а й у
позакласній діяльності та у роботі з обдарованою молоддю
|
вчителів природничих наук
|
- анотації до кожного конспекту щодо
впровадження елементів особистісно - компетентнісного навчання;
- представлення
відповідного діагностичного інструментарію;
- розгляд історичної
довідки щодо становлення та впровадження особистісно - компетентнісного навчання
|
вчителів початкової школи
|
- - розкриття проблеми не
лише в розрізі загальнодержавного освітнього простору, а й в розрізі
реалізації проблемних тем членів МО;
-
- подані активні посилання на електронні джерела
інформації щодо концептуальних положень особистісно
- компетентнісного навчання;
-
- складання блок – схем до теми, що розглядається
|
вчителів іноземної мови
|
-
- представлення моделі
особистісно - компетентнісного уроку;
-
- анотації до кожного конспекту
щодо впровадження елементів особистісно
- компетентнісного навчання;
-
- практичне впровадження особистісно - компетентнісного
навчання не лише за межами класної кімнати, а й на міжнародному рівні
|
вихователів ГПД
|
-
- аналіз власного педагогічного кредо та методичної
мети в розрізі особистісно - компетентнісного навчання;
-
- оприлюднення матеріалів на
блозі вихователів ГПД;
-
- фотогалерея до кожного заходу,
які були фактично проведені
|
вчителів естетичного напрямку;
вчителів військово – спортивного напрямку
|
максимальний внесок в оформлення матеріалів до конкурсу саме керівників
МО
|
Проте слід зауважити на окремих недопрацюваннях, які
мають як об’єктивні, так і суб’єктивні причини, а саме:
- не всі
члени МО взяли участь в загальношкільному конкурсі (МО вчителів естетичного
напрямку – Нечаєнко О.Г., Кузнєцова І.С., Войцеховська В.І., Балтрамсюнас
В.Л.,), МО вчителів військово – спортивного напрямку – Романов М.С.);
- конспекти
уроків складено не за моделлю особистісно
- компетентнісного уроку, а типологією
О.К.Данилевич (члени всіх предметних МО) та за моделлю діяльнісного уроку
(Онищук А.Д., Ройко О.В.);
- тільки в
межах МО вчителів словесників прослідковується новий підхід до формулювання ТМУ
- в контексті особистісно - компетентнісного
навчання та відповідно до наскрізних ліній навчальної програми;
- конспекти позакласних заходів складено без триєдиної мети та за різними
матрицями (вихователі ГПД).
Підсумки шкільного конкурсу
«Особистісно - компетентнісний підхід –
стратегічний
орієнтир модернізації освіти» мають вигляд:
Предметне МО
|
Кількість балів (max= 30 балів)
|
Зайняте місце
|
вчителів словесників
|
29,83
|
І
|
вчителів природничих наук
|
28,71
|
ІІІ
|
вчителів точних наук
|
28, 5
|
V
|
вчителів іноземної мови
|
27,14
|
VІ
|
вчителів початкової школи
|
29,5
|
ІІ
|
вихователів ГПД
|
28,51
|
ІV
|
вчителів військово-патріотичного напрямку
|
22,86
|
VІІ
|
вчителів естетичного напрямку
|
21,29
|
VІІІ
|
На підставі вище зазначеного
НАКАЗУЮ:
1.Відзначити
переможців шкільного конкурсу «Особистісно
- компетентнісний підхід – стратегічний орієнтир модернізації освіти»
і нагородити грамотами ЕНВК№1:
І місце –
методичне об’єднання вчителів словесників ;
ІІ місце –
методичне об’єднання вчителів початкової школи;
ІІІ місце
– методичне об’єднання вчителів природничих наук.
2.Створити шкільний інформаційний банк «Особистісно
- компетентнісне навчання»
Квітень 2018 р.. Л.Л. Волкова, заст.
директора з НВР
3.Матеріали
предметних МО – переможців конкурсу оприлюднити у віртуальному методичному
кабінеті «Перспектива» на сторінці «Освітні інновації»
Квітень
2018 р. Л.Л. Волкова, заст.
директора з НВР
4.Стоворити у віртуальному методичному кабінеті
«Перспектива» сторінку «Шкільні конкурси»
Травень 2018 р. Л.Л. Волкова, заст.
директора з НВР
5.На засіданнях
предметних методичних об’єднань опрацювати інформацію про:
- етапи компетентнісно –
орієнтованого та особистісно –
орієнтованого уроку;
- матрицю проведення
позакласних заходів;
- формулювання ТМУ в контексті особистісно - компетентнісного підходу та відповідно до наскрізних ліній
навчальної програми
2018/2019 н.р.
Керівники МО
6. Контроль за виконанням даного наказу
залишаю за собою.
Директор
Т.В. Крамаренко
Немає коментарів:
Дописати коментар