Проблемна тема ЕНВК №1

Проблемна тема ЕНВК №1: "«Створення інноваційного середовища для забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в контексті реалізації концепції Нової української школи».".

середу, 4 квітня 2018 р.




ЕНЕРГОДАРСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №1
Енергодарської міської ради Запорізької області
Н А К А З
02.04. 2018                                                                                                                № 085

Про підсумки шкільного конкурсу
«Особистісно -  компетентнісний  підхід –
стратегічний орієнтир модернізації освіти»

В межах реалізації шкільної методичної теми та на виконання наказу по ЕНВК №1  від 20.02.2018 р. № 052 «Про  проведення шкільного конкурсу «Особистісно -  компетентнісний  підхід – стратегічний орієнтир модернізації освіти» й у відповідності з річним планом роботи ЕНВК№1 був проведений шкільний  конкурс «Особистісно -  компетентнісний  підхід – стратегічний орієнтир модернізації освіти».
Конкурс було проведено в заочному вигляді.
Компетентне журі оцінювало матеріали, подані на конкурс предметними методичними об’єднаннями   за критеріями:
-       відповідність змісту тематиці конкурсу (5б.);
-       теоретичне обґрунтування проблеми (5б.);
-       практичне впровадження ідей (5б.);
-       оформлення матеріалів (5б.);
-       охоплення всіх навчальних дисциплін в межах МО (5б.);
-       масовість в оформленні матеріалів до конкурсу (5б.).
Журі відмічає, що всі керівники МО своєчасно подали матеріали, які в цілому відповідають тематиці конкурсу. Теоретичне обґрунтування проблеми доводить, що сучасна школа покликана, ґрунтуючись на особистісно зорієнтованому підході в освіті, формувати компетентності, які дозволять кожному випускнику стати успішною, життєспроможною особистістю, здатною до творчої самореалізації. Тобто компетентнісно-орієнтований підхід до формування змісту освіти став новим концептуальним орієнтиром сучасних шкіл України.
 Матеріали конкурсу свідчать, що педагогічні працівники ЕНВК№1 мають запас теоретичних знань щодо концептуальних положень особистісно -  компетентнісного навчання  та намагаються впроваджувати їх у повсякденну практичну діяльність, враховуючи, що компетентнісно орієнтований підхід:
-       це інтеграція особистісного та компетентнісного навчання;
-       це освітня парадигма, яка спрямована на переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, на навчання його самостійно оволодівати новими знаннями, на формування функціональних, мотиваційних та соціальних компетентностей;
-  це продуктивне  навчання, що забезпечує засвоєння знань та умінь,  володіючи якими випускник знаходить підґрунтя для свого подальшого життя, для адекватної соціалізації.
В поданих на конкурс матеріалах треба відмітити наступне:
Предметне МО
Творчий підхід у поданих матеріалах
вчителів точних наук
-         - розкриття проблеми не лише в розрізі загальнодержавного освітнього простору, а й в розрізі окремих навчальних предметів, що у складі МО;
-         - розгляд впровадження елементів особистісно -  компетентнісного навчання й у позаурочній діяльності;
-         - чітке структурування поданих матеріалів
вчителів словесників
-         - формулювання ТМУ в контексті особистісно -  компетентнісного навчання та відповідно до наскрізних ліній навчальної програми;
-         - креативність у подачі матеріалу (авторська поезія, сім нот творчості);
-         - представлення впровадження елементів особистісно -  компетентнісної освітньої парадигми не лише на уроках, а й у позакласній діяльності та у роботі з обдарованою молоддю
вчителів природничих наук
- анотації до кожного конспекту щодо впровадження елементів особистісно -  компетентнісного навчання;
- представлення відповідного діагностичного інструментарію;
- розгляд історичної довідки щодо становлення та впровадження особистісно -  компетентнісного навчання
вчителів початкової школи
-    - розкриття проблеми не лише в розрізі загальнодержавного освітнього простору, а й в розрізі реалізації проблемних тем  членів МО;
-         - подані активні посилання на електронні джерела інформації щодо концептуальних положень особистісно -  компетентнісного навчання;
-         - складання блок – схем до теми, що розглядається
вчителів іноземної мови
-         - представлення моделі  особистісно -  компетентнісного уроку;
-         - анотації до кожного конспекту щодо впровадження елементів особистісно -  компетентнісного навчання;
-         - практичне впровадження особистісно -  компетентнісного навчання не лише за межами класної кімнати, а й на міжнародному рівні
вихователів ГПД
-         - аналіз власного педагогічного кредо та методичної мети в розрізі особистісно -  компетентнісного навчання;
-         - оприлюднення матеріалів на блозі вихователів ГПД;
-         - фотогалерея до кожного заходу, які були фактично проведені
вчителів естетичного напрямку;
вчителів військово – спортивного напрямку
максимальний внесок в оформлення матеріалів до конкурсу саме керівників МО

Проте слід  зауважити на окремих недопрацюваннях, які мають як об’єктивні, так і суб’єктивні причини, а саме:
- не всі члени МО взяли участь в загальношкільному конкурсі (МО вчителів естетичного напрямку – Нечаєнко О.Г., Кузнєцова І.С., Войцеховська В.І., Балтрамсюнас В.Л.,), МО вчителів військово – спортивного напрямку – Романов М.С.);
- конспекти уроків складено не  за моделлю  особистісно -  компетентнісного уроку, а типологією О.К.Данилевич (члени всіх предметних МО) та за моделлю діяльнісного уроку (Онищук А.Д., Ройко О.В.);
- тільки в межах МО вчителів словесників прослідковується новий підхід до формулювання ТМУ -  в контексті особистісно -  компетентнісного навчання та відповідно до наскрізних ліній навчальної програми;
- конспекти позакласних заходів складено без триєдиної мети та за різними матрицями (вихователі ГПД).
Підсумки шкільного конкурсу «Особистісно -  компетентнісний  підхід –
стратегічний орієнтир модернізації освіти» мають вигляд:
Предметне МО
Кількість балів (max= 30 балів)
Зайняте місце
вчителів словесників
29,83
І
вчителів природничих наук
28,71
ІІІ
вчителів точних наук
28, 5
V
вчителів іноземної мови
27,14
VІ
вчителів початкової школи
29,5
ІІ
вихователів ГПД
28,51
ІV
вчителів військово-патріотичного напрямку
22,86
VІІ
вчителів естетичного напрямку
21,29
VІІІ

На підставі вище зазначеного

НАКАЗУЮ:
1.Відзначити переможців шкільного конкурсу «Особистісно -  компетентнісний  підхід –  стратегічний орієнтир модернізації освіти»  і нагородити грамотами ЕНВК№1:
І місце – методичне об’єднання вчителів словесників ;
ІІ місце – методичне об’єднання вчителів початкової школи;
ІІІ місце – методичне об’єднання вчителів природничих наук.
 2.Створити шкільний інформаційний  банк «Особистісно -  компетентнісне навчання»
 Квітень 2018 р..                               Л.Л. Волкова, заст. директора з НВР

3.Матеріали предметних МО – переможців конкурсу оприлюднити у віртуальному методичному кабінеті «Перспектива» на сторінці «Освітні інновації»
Квітень 2018 р.                                Л.Л. Волкова, заст. директора з НВР

4.Стоворити  у віртуальному методичному кабінеті «Перспектива» сторінку «Шкільні конкурси»
 Травень 2018 р.                                Л.Л. Волкова, заст. директора з НВР

5.На засіданнях предметних методичних об’єднань опрацювати інформацію про:
- етапи компетентнісно – орієнтованого та  особистісно – орієнтованого уроку;
- матрицю проведення позакласних заходів;
- формулювання ТМУ  в контексті особистісно -  компетентнісного  підходу та відповідно до наскрізних ліній навчальної програми
  2018/2019 н.р.                                                                     Керівники МО

6.    Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.



Директор                                                                                   Т.В. Крамаренко





Немає коментарів:

Дописати коментар