Проблемна тема ЕНВК №1

Проблемна тема ЕНВК №1: "«Створення інноваційного середовища для забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів освітнього процесу в контексті реалізації концепції Нової української школи».".

пʼятницю, 1 грудня 2017 р.

Пам’ятка вчителю щодо об’єктивного оцінювання НДУ на уроках


І. Об’єктивне оцінювання - це:
- особливий вид діяльності з установлення цінності (рівня) досягнутого учнем шляхом порівняння початкового рівня з досягнутим і досягнутого рівня з еталоном;
- усунення суб'єктивізму у сфері відносин "учитель-учень";
- забезпечення вчителя об'єктивною інформацією про те,  в якому ступені опанував учень навчальний матеріал.


ІІ. Проблема об'єктивного оцінювання в рамках сформованої системи навчання майже нерозв'язна, однак є шляхи ії мінімізації:

- винесення оцінювання за межі відносин "учитель-учень" (комп’ютерне тестування, діагностичні завдання, освітній моніторинг за наданими текстами, рейтинговий контроль, формуюче оцінювання);

- оцінювати маємо не учня, не поведінку чи стосунки, а навчальну діяльність, навчальні дії, знання та  уміння;

- особисті досягнення учня не повинно оцінюватись негативно, а лише у порівняння, однак не з еталоном, а з рівнем, який мав даний учень раніше; об’єктивно оцінюючи рівень досягнень учня, а не ступінь його невдач, учитель повинен діяти, керуючись Критеріями, які рекомендовані МОНУ (наказ від 05.05.2008 №371);

- формування в учнів уміння самостійно контролювати, оцінювати і коригувати свою навчальну діяльність, виховування в них звички і потреби в самоконтролі і самооцінці;

- оцінювання навчальних досягнень учнів повинно бути систематичним, регулярним, що дозволяє оперативно вносити корективи в освітній процес, організовує та дисциплінує учнів, спонукає їх до постійної роботи;

- оцінювання слід супроводжувати обґрунтуванням (коментуванням), яке вимагає аналізу способів діяльності учня, його ставлення до навчання, міри старанності, повноти та правильності знань; необхідно пояснити учневі, як можна виправити допущені помилки, ліквідувати прогалини у знаннях;

- здійснення індивідуального підходу під час оцінювання учнів, що вимагає створення таких дидактичних умов, за яких знімається психологічне напруження, тривога учнів і вчитель може об'єктивно виявити й оцінити досягнення кожного з них: під час опитування не підганяти учнів, давати час на обміркування, створювати атмосферу доброзичливості, дозволяти користуватися планом відповіді або опорним конспектом.



Немає коментарів:

Дописати коментар