І. Об’єктивне оцінювання - це:
- особливий вид діяльності з установлення
цінності (рівня) досягнутого учнем шляхом порівняння початкового рівня з
досягнутим і досягнутого рівня з еталоном;
- усунення
суб'єктивізму у сфері відносин "учитель-учень";
- забезпечення
вчителя об'єктивною інформацією про те,
в якому ступені опанував учень навчальний матеріал.
ІІ. Проблема об'єктивного
оцінювання в рамках сформованої системи навчання майже нерозв'язна, однак є шляхи ії мінімізації:
- винесення
оцінювання за межі відносин "учитель-учень" (комп’ютерне тестування,
діагностичні завдання, освітній моніторинг за наданими текстами, рейтинговий контроль, формуюче оцінювання);
- оцінювати маємо не учня, не
поведінку чи стосунки, а навчальну діяльність, навчальні дії, знання та уміння;
- особисті
досягнення учня не повинно оцінюватись негативно, а
лише у порівняння, однак не з еталоном, а з рівнем, який мав даний учень
раніше; об’єктивно оцінюючи рівень
досягнень учня, а не ступінь його невдач, учитель повинен діяти, керуючись
Критеріями, які рекомендовані МОНУ (наказ від 05.05.2008 №371);
- формування в учнів уміння самостійно
контролювати, оцінювати і коригувати свою навчальну діяльність, виховування в
них звички і потреби в самоконтролі і самооцінці;
- оцінювання навчальних досягнень учнів повинно
бути систематичним, регулярним, що дозволяє оперативно вносити корективи в
освітній процес, організовує та дисциплінує учнів, спонукає їх до постійної
роботи;
- оцінювання слід супроводжувати обґрунтуванням
(коментуванням), яке вимагає аналізу способів діяльності учня, його ставлення
до навчання, міри старанності, повноти та правильності знань; необхідно
пояснити учневі, як можна виправити допущені помилки, ліквідувати прогалини у
знаннях;
- здійснення індивідуального підходу під час
оцінювання учнів, що вимагає створення таких дидактичних умов, за яких
знімається психологічне напруження, тривога учнів і вчитель може об'єктивно
виявити й оцінити досягнення кожного з них: під час опитування не підганяти
учнів, давати час на обміркування, створювати атмосферу доброзичливості,
дозволяти користуватися планом відповіді або опорним конспектом.
Немає коментарів:
Дописати коментар